Dutch Food Innovators

Virtuele handelsmissie Zuid-Duitsland

26 oktober - 18 december 2020

Met 33% van alle Duitse consumenten, grote koopkracht en behoefte aan kwaliteitsproducten vormt Zuid-Duitsland een belangrijke deelmarkt. Met deze virtuele handelsmissie willen we aan de Duitse food retail en groothandel laten zien hoe Nederland inspeelt op actuele trends.

Voor wie?

What's in it for you?

Onderdeel

Beschrijving

…met Duitse inkopers uit retail, groothandel, horeca via audio/video calls (Zoom)

Al bijna 100 jaar hét levensmiddelenvakblad in Duitsland voor groothandel, retail en horeca. De missiecampagne zorgt 8 weken lang voor zichtbaarheid van de deelnemers in de Duitse markt. Uw bedrijf verschijnt op onze landingspagina, die gepromoot wordt via 1) een advertentie bovenaan de website (13.000 bezoekers/mnd) en 2) een banner in de nieuwsbrief (8.000 abonnees).

1. Op 6 november: Het food landschap in Duitsland

Marktpartijen, marktaandelen, demografie, trends

2. Op 24 november: Geen rillingen meer van koude acquisitie in Duitsland!

Online lead generation workshop (XING). Sessie bevat ‘huiswerk’, follow up tijdens individuele sessie

3. Op 9 december: Food innovatie in NL en Duitsland

Met keynote spreker, moderatie en forum i.s.m. Food Valley. Dit “showcase event” staat gepland aan het einde van de missie. De marketing in Rundschau richt zich op kosteloze deelname voor een Duits vakpubliek.

  1. Follow-up XING voortgang, incl. vragen & support
  2. Een Duitstalige pitch die werkt! (one pager en powerpoint)

Duitse inkopers

De volgende Duitse bedrijven hebben toegezegd om mee te doen aan de handelsmissie:

Hieber_logo

Hieber Frische Center

In 1966 opgericht, onderdeel van EDEKA-groep en grootste distributeur levensmiddelen in Duitsland. Bedrijf bestaat uit 14 supermarkten in Baden-Württemberg. In 2018 verkozen tot supermarkt van het jaar. Bereidheid tot deelname: Sales en Senior Buyer

Rewe_Logo

REWE Sud West

Opgericht in 1927, op een na grootste keten in Duitsland met > 3.300 winkels, 90.000 medewerkers en marktaandeel van 15,6%. Bereidheid tot deelname: Category Manager Food

JB_handelsagentur_logo

JB Handelsagentur

Beiers handelsagentschap, gespecialiseerd in innovatieve food- en non-foodproducten voor food retailers, groothandelaren en drogisterijen in Duitsland. Werkt voor METRO, Real, EDEKA en drogisterijketens DM, Rossmann en Müller. Bereidheid tot deelname: Manager & Eigenaar

Bartels_Langness-Logo

Bartels Langness Gruppe

Sinds 125 jaar en met 120 retail winkels een van de bekendste spelers in Noord-Duitsland. Wholesale aanbieder van > 40.000 artikelen aan delicatessenwinkels, supermarkten en hypermarkten in de regio. Bereidheid tot deelname: Twee junior buyers

Registratie & kosten

De kosten van de missie bedragen €680,-  excl. BTW met gebruik van subsidie.

Wilt u op de hoogte gehouden worden van de ontwikkelingen van deze handelsmissie? Neem dan contact op via de onderstaande gegevens of laat uw gegevens achter via het contactformulier. 

Meer weten?

Neem contact op met:

Arnaud Scheper

Project Manager

psps-logo-header.png
Go4Export_Programmamanager_ONL_klein
CMYK
kingdom-nl-cropped