Dutch Food Innovators
Virtuele handelsmissie Zuid-Duitsland
26 oktober - 18 december 2020
Met 33% van alle Duitse consumenten, grote koopkracht en behoefte aan kwaliteitsproducten vormt Zuid-Duitsland een belangrijke deelmarkt. Met deze virtuele handelsmissie willen we aan de Duitse food retail en groothandel laten zien hoe Nederland inspeelt op actuele trends.
Voor wie?
- plantaardige proteïnen
-
vegan; veggie; alternatieve producten
voor vlees en melk - superfoods
- low carb
- convenience
- to-go
- functionele voeding
- personalized food
- senioren/sportvoeding
- duurzaamheid
What's in it for you?
Onderdeel
Beschrijving
- November/december: Persoonlijke 1:1 kennismakingen...
…met Duitse inkopers uit retail, groothandel, horeca via audio/video calls (Zoom)
- Van 26 oktober t/m 18 december: Exposure (online marketing campagne) via Rundschau
Al bijna 100 jaar hét levensmiddelenvakblad in Duitsland voor groothandel, retail en horeca. De missiecampagne zorgt 8 weken lang voor zichtbaarheid van de deelnemers in de Duitse markt. Uw bedrijf verschijnt op onze landingspagina, die gepromoot wordt via 1) een advertentie bovenaan de website (13.000 bezoekers/mnd) en 2) een banner in de nieuwsbrief (8.000 abonnees).
- Drie informatieve online groepsessies
Marktpartijen, marktaandelen, demografie, trends
Online lead generation workshop (XING). Sessie bevat ‘huiswerk’, follow up tijdens individuele sessie
Met keynote spreker, moderatie en forum i.s.m. Food Valley. Dit “showcase event” staat gepland aan het einde van de missie. De marketing in Rundschau richt zich op kosteloze deelname voor een Duits vakpubliek.
- November (data individueel af te stemmen): Twee individuele online workshops
- Follow-up XING voortgang, incl. vragen & support
- Een Duitstalige pitch die werkt! (one pager en powerpoint)
Duitse inkopers
De volgende Duitse bedrijven hebben toegezegd om mee te doen aan de handelsmissie:
Hieber Frische Center
In 1966 opgericht, onderdeel van EDEKA-groep en grootste distributeur levensmiddelen in Duitsland. Bedrijf bestaat uit 14 supermarkten in Baden-Württemberg. In 2018 verkozen tot supermarkt van het jaar. Bereidheid tot deelname: Sales en Senior Buyer
REWE Sud West
Opgericht in 1927, op een na grootste keten in Duitsland met > 3.300 winkels, 90.000 medewerkers en marktaandeel van 15,6%. Bereidheid tot deelname: Category Manager Food
JB Handelsagentur
Beiers handelsagentschap, gespecialiseerd in innovatieve food- en non-foodproducten voor food retailers, groothandelaren en drogisterijen in Duitsland. Werkt voor METRO, Real, EDEKA en drogisterijketens DM, Rossmann en Müller. Bereidheid tot deelname: Manager & Eigenaar
Bartels Langness Gruppe
Sinds 125 jaar en met 120 retail winkels een van de bekendste spelers in Noord-Duitsland. Wholesale aanbieder van > 40.000 artikelen aan delicatessenwinkels, supermarkten en hypermarkten in de regio. Bereidheid tot deelname: Twee junior buyers
Registratie & kosten
De kosten van de missie bedragen €680,- excl. BTW met gebruik van subsidie.
Wilt u op de hoogte gehouden worden van de ontwikkelingen van deze handelsmissie? Neem dan contact op via de onderstaande gegevens of laat uw gegevens achter via het contactformulier.