Dutch Food Innovators

Virtuele handelsmissie Zuid-Duitsland

22-23 oktober 2020

Highlights

  • Pitch uw producten aan minimaal 3 Duitse inkopers
  • Virtuele store check
  • Seminar trends en ontwikkelingen Duitse foodmarkt

Leverage through innovation

De food-industrie is de derde grootste industrietak van Duitsland en toonaangevend in Europa. In totaal bieden ongeveer 110.000 detailhandelaren van levensmiddelen voedingsproducten aan de Duitse consument aan. Via deze handelsmissie willen we de Duitse top bedrijven kennis laten maken met innovatieve producten van Nederlandse bodem.

Voor wie

De missie is bedoeld voor bedrijven die actief zijn op het gebied van food-innovaties, denk hierbij aan producten die zich onderscheiden d.m.v.:
  • Gezondheid en gemak
  • Minder vet, minder zout, lactosevrij , glutenvrij
  • Duurzaamheid
  • Herkomst en regionaliteit
  • Biologisch
  • Vegetarisch en veganistisch
  • Functional food / voeding als medicijn

Programma

Datum

Onderdeel

Beschrijving

  • 22 oktober
  • Seminar: Food innovations in Baden-Württemberg & Hessen
  • Food: trends en ontwikkelingen
  • Wat zijn de belangrijkste ontwikkelingen op de Duitse en retail en foodservice markt? Wat is het consumenten gedrag? Wat zijn de belangrijkste spelers?
  • Wat zijn de culturele verschillen tussen Nederland en Duitsland? Zijn er nog regionale verschillen specifiek voor Hessen & Baden-Würtemberg? Tips in het zakendoen met de Duitsers
  • 23 oktober
  • Zoom Room REWE Süd-West, Wiesloch
  • Presentatie van bedrijf, pitchen NL bedrijven voor inkoop.
  • 23 oktober
  • Zoom Room Globus (T.B.C.)*
  • Presentatie van bedrijf, pitchen NL bedrijven voor inkoop.
  • 23 oktober
  • Zoom Room Hiebers Frische Center (T.B.C.)*
  • Presentatie van bedrijf, pitchen NL bedrijven voor inkoop.
  • 23 oktober
  • Zoom Room JB Handelsagentur
  • Presentatie van bedrijf, pitchen NL bedrijven voor inkoop. JB Handelsagentur is een Duits handelsagentschap dat nationale en internationale fabrikanten vertegenwoordigt. Het bedrijf is gevestigd in de regio München en distribueert food- en non-foodproducten aan bekende spelers op de Duitse markt, waaronder drogisterijketens, voedingsdistributeurs en groothandels. Enkele voorbeelden van hun grootste klanten zijn Metro, DM, real, Edeka en Müller.

*psps heeft contact opgenomen met de bovenstaande partijen. De afspraken moeten nog bevestigd worden. Als alternatief van de hierboven genoemde bedrijfsbezoeken denken wij aan andere supermarktketens levensmiddelgroothandels en bedrijfskantines.

Registratie & kosten

De kosten van de missie bedragen €680,-  excl. BTW met gebruik van subsidie.

Wilt u op de hoogte gehouden worden van de ontwikkelingen van deze handelsmissie? Neem dan contact op via de onderstaande gegevens of laat uw gegevens achter via het contactformulier. 

Meer weten?

Neem contact op met:

Arnaud Scheper

Project Manager

psps-logo-header.png
kingdom-nl-cropped